Tengeri medve

Tengeri medve

Hétköznapi pillanataim

2015. április 29. - lovjanek

Sajnos egy-két bejegyzéssel ezelőtt korán lelkesedtem. A csütörtöki nekibuzdulás után a hajó aljával pénteken semmi nem történt, de megnyugtattak, hogy hétvégén aztán már tényleg befejezik a homokfúvózást. Azonban szombat reggel eléggé borongós időre ébredtem, sőt némi eső is esett. Ez természetesen tökéletesen elegendő ahhoz, hogy megálljon az élet a kikötőben. Vagyis a hét vége elmúlt úgy, hogy a félig csiszolt fenekű, fekete porral borított hajóban ültem. Ráadásul vasárnap minibusz sincs Preveza-ba. Most először - nem is olyan - kicsit elkeseredett voltam, reménytelennek tűnt minden, kiszolgáltatottnak éreztem magam.

Akkor vonjam vissza az eddigi lelkes szavaimat a görögökkel kapcsolatban? Sajnos az tény, hogy tesznek kijelentéseket, ígéreteket, aminek igen kevés a reális alapja. Még azt sem mondhatom, hogy tudatos átverésből, inkább könnyelműségből.

Szóval sok minden nem történik, de a blognak menni kell, meg keseregni sem érdemes. Ezért borzasztóan izgalmas napi rutin eseményekről írok ma. :)

Délelőtt a szokásos prevezai menetről visszatérve kicsit lötyögtem, ebédeltem, majd neki álltam porszívózni. Az otthoni lakásom sem óriási, ez meg csak szó szerint pár négyzetméter, de a Budapesten igen ritkán zúgatom ennyi ideig a porszívót. Aztán megfőztem előre néhány napi ebédet, mert a darált marhát nem mertem tárolni.

Ha már a főzésnél tartunk: amíg Ákossal együtt voltunk, ő minden nap főzött valami finomat, néha több fogást is, részben még otthonról hozott alapanyagokból, részben a már itt vásároltakból. Elvileg én is tudok főzni, hiszen otthon gyakoroltam évek óta, és a gyerekeimtől, barátoktól pozitív visszajelzéseket is kaptam - hú, de kacifántos, magyarán ízlett a népeknek :D De itt azt hiszem nagyon puritán lesz a menü, legalábbis amíg egyedül vagyok. Az elmúlt bő héten a következőket produkáltam:

 

1/ Még volt némi magyar kolbász, krumpli, hagyma, paprika, paradicsom, ráütve 2 tojás, szóval olyan se nem tepsis krumpli, se nem lecsó vagy rántotta, de ízes és laktató volt, tartott 2 napig.
2/ Tárkonyos, tejszínes csirkeleves, sajnos nekem a fehérrépa, zeller nagyon hiányzik, igaz, volt benne egy óriási zellerszár. Teljesen jó volt, meg én nagyon leveses is vagyok, 3 napig ettem.
3/ Az utolsó viszont nem volt egy siker: valami görögös-mediterrános, csak zöldséges dolgot képzeltem, de mégse lecsó legyen, így ment bele padlizsán, paprika, paradicsom, a szokásos fűszereken (bors, oregánó) kívül citrommal fűszereztem bőven és megszórtam rizzsel, hogy töményebb legyen. Ezt is ettem két napig, de vendégeket nem hívnék rá!
4/ Igy végül a vasárnapi rántott hús helyett a darált marhából egy sima milánói spagetti lett, azt legalább nem rontottam el!

Kaja témánál maradva, folyamatosan vizsgálgatom a halakat, boltban is, a prevezai water front-on a halászoknál is, de nem tudom, melyik lenne az igazi, és nem éppen olcsók, a legapróbb szardínia is 4-5 EUR/kg. Vagy lehet, hogy rosszul látom, hiszen otthon a leggagyibb fagyasztott tengeri akármi is több egy ezresnél. Ha valakinak van tengeri hal tapasztalata kommentben várok ötleteket!

Még egy játékom volt délután, és ez már tényleg az óvodás szint. Ha még abban a világban élnénk, amikor a pénzt fém érmék formájában erszényben vagy zsákban hurcolták (már akinek annyi volt) , akár gazdagnak is képzelhetném magam. Tudniillik előző tulajéktól megörököltem egy nagy doboz aprót, 1-2-5-10-20-50 centeseket. Kilóra elég tekintélyes mennyiség. Az elmúlt napokban költöttem is belőle, minden nap vittem magammal valamennyit és igyekeztem elsütni vásárlás közben. Ma délután kiborítottam a dobozt és szortíroztam, megszámoltam. Komoly vagyon felett rendelkezem, 4,06 EUR! Le is fotóztam nektek a szép kis kupacokat.

imgp5395.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr347402754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása