Tengeri medve

Tengeri medve

Újra a Paradicsomban?

Némi szociális megjegyzések

2023. szeptember 02. - lovjanek

Kopraina, szeptember 2, szombat

Visszalapoztam augusztus 6-i bejegyzésemhez, amiben röviden említettem ezt a helyet, ahova a kanadai gyerekekkel kirándultunk el jó egy hónapja. Most kizárólag technikai okokból jöttem újra ide – meg részben azért is, hogy kicsit hajókázzak, ne csak Vonitsában csövezzek. Vagyis az áram ( 220 V ) miatt, mert utoljára pont itt voltam parti áramra dugva, és már ráfért az akkumulátorokra egy kis frissítés, főleg a hűtő miatt, meg akartam egy nagyot takarítani ( és a porszívónak is kell a 220). Csütörtök délután óta vagyok itt, mára mindennel végeztem ( takarítás, apró javítások), holnap megyek is „haza” Vonitsába, jövő héten érkezik Mütyűr barátom, tiszta, rendezett állapotú hajóval várom.

Na de mégis, milyen hely ez a Kopraina? A Wikipédián semmit nem találtam róla, ugye az előző bejegyzésben említettem, hogy gyakorlatilag a kikötőn meg egy szerény tavernán kívül semmi nincs itt, a legközelebbi falu 10 km ( ahova Paulék el is gyalogoltak), illetve ma a térképet tanulmányozva találtam egy másikat 4 km-re. De valamikor mégis lehetett itt egy aktív kikötő, tán bányatermék rakodó, lásd a mellékelt fotón a csilléket, amiktől sín vezet a mólóra. Azonkívül van 2 régi kőépület, gondolom EU-s pénzből felújítva, az egyik múzeum, a másik a községi könyvtár! Könyörgöm, ki jár itt könyvtárba! Persze eleve mindkettő zárva.

Viszont ahogy híre terjed, egyre népszerűbb lesz, csütörtökön is éppen hogy jutott hely, amikor befutottam, mert 3-4 hajónál több nem fér el. Egyik egy nagyon helyes francia család volt, egészen kicsi hajóval, de nagyon vidám és kedves társaság ( mama, papa, 2 felnőtt korú srác), az egyik fiú még magyarul is tudott, mert tanult Budapesten. Eleve franciáktól ez szokatlan.

A másik kettő hajón angolok laknak. Szó szerint laknak. Egyikük mondta, hogy ez itt a paradicsom, mert minden ingyen van, a taverna olcsó, nincs tömeg stb, itt érdemes akár telelni is. A másik, az egyik fotón Starcatcher mögött a kép bal szélén, már a múltkor is itt volt, és nem úgy néz ki, mint aki el akar mozdulni. Könyörgöm, közel 50 lábas, elegáns nagy hajó, használtan is kb 4-5x annyit ér mint az én otthoni lakásom, és az neki az élvezet, hogy a csóró görög adófizetők pénzén itt locsolja a vizet és fogyasztja az áramot ( éjjel nappal megy benne a légkondi is naná).

Persze, senki sem szeret befizetni a puccos marinákba, mindenki keresi az olcsó megoldásokat, de ez valahogy nekem nagyon nem szimpatikus, és emiatt tört ki rajtam a szociális érzékenység. Szerintem az egész itteni infrastruktúra valószínűleg a helyi halászoknak készült, nem úgy néz ki, mintha ide a külföldi vitorlázókat várnák.

Amúgy sem rajongok az orrukat fenn hordó Brexit társulatért ( elismerem, ez is előítéletesség). De miért nem vesz egy házat a parton, vagy főleg miért nem marad otthon a kiváló klímájú Albionban, vaqy ha már ilyen puccos hajója van, legalább mozogna vele. Helyette kihasználja a számára nagyon olcsó helyi viszonyokat, és közben persze gyalázza, de legalábbis gúnyolja a szerinte fejletlen, majdhogynem alsóbbrendű, balkáni népet.

Na ezen morfondíroztam 2 napig takarítás közben, lehet, hogy indulatos vagyok, meg ezen a blogon nem kellene politizálni, de talán egy kicsit igazam is van.

Amúgy tartok tőle, erre a szezonra ez az utolsó bejegyzésem, mert Mütyűrrel sok extrát nem fogunk csinálni, utána kidaruzás és irány haza.

Mindenkinek köszönöm most is, aki olvasta nem túl tartalmas bejegyzéseimet.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr5818206183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása