Tengeri medve

Tengeri medve

A dalos kedvű halász és az okos delfin

Megjött a család

2023. július 17. - lovjanek

Paleros, július 17, hétfő

 Kicsit most fordítva haladok az időben: tegnap előtt, szombaton reggel megérkeztek Peti fiamék ( Peti, Dalma, Luca és Lujzi unokák). Elhoztam őket a repülőtérről, ehhez persze kellett némi logisztikai szervezkedés. Először áthajóztam Vonitséból, majd szombat reggel visszabuszoztam az autóéért, és úgy mentem a reptérre. Sajnos a gyerekek nem szeretnek a hajón lakni, viszont a parton, tényleg 10 méterre a víztől béreltek egy nagyon szép, új, jól felszerelt apartmant, Starcatcher itt horgonyoz az ablak alatt, na jó, kicsit odébb, kb 100 méterre.

Még a vonitsai napokhoz: kanadai „gyerekeim” állítólag elindultak végre, de hiszem majd ha látom.

Az áthajózás közben történt a címben idézett epizód. Miután nem siettem, csütörtök estére/éjszakára megálltam a prevezai, a hajósok által Hospital bay-nek nevezett horgonyzó helyen. Rengeteg hajó volt, de nagy meglepetésemre egy öreg halász, tradicionális csónakban, a lehorgonyzott hajók között kőrözve pakolta le a hálóját. Már azon is csodálkoztam, nem fél, hogy a sok horgony, lánc kárt tehet a hálóban. Amikor végzett, odamanőverezett a mellettem álló horvát felségjelű kisebb hajóhoz, hozzákötötte magát, és élénk csevegésbe kezdett a hajón egyedül tartózkodó idős hölggyel. Nyilván ismerték már egymást, valamiféle románc alakulhatott ki köztük, mert a halász papa még dalra is fakadt, és énekelve hagyta el a helyett egy idő után. Tiszta romantikus olasz film hangulata volt a dolognak. Ám ennél is izgalmasabb, hogy közben végig ott lődörgött egy igen méretes delfin, sokszor tőlem csak pár méterre, persze mire a telefonhoz kaptam, le is merült, fél óra alatt sem sikerült lekapnom. Ezért most ez a bejegyzés delfin fotó nélkül marad. Először csodálkoztam, hogy mit keres ezen a nem túl csendes, nem túl tiszta helyen, gondolván, ha én delfin lennék, nem jönnék ide. Na de a végén fény derült a dologra, az öreg halász visszajött, felszedte a hálót, és bánatosan legyintve jelentette, hogy a delfin kiette a hálóból az összes halatt. Nem tudtam, kinek kellett volna drukkolni, én kicsit a delfin pártján voltam, bár az öreget is sajnáltam.

Visszatérve a mára, nagyon vidáman vagyunk, strandolunk, lötyögünk, tavernázunk, és talán még egy kicsit hajókázni is fogunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr9218168663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása