Itt a vége!

Gábor történetének utolsó része

2019. június 05. - lovjanek

Aktio, június 5.

Dél volt, sütött a nap úgy fújt a szél, ahogy kell. Egész úton vitorlával, szinte nyílegyenesen haladtunk Pargából Lakka felé. Kora délután futottunk be az öbölbe. Alig egy hete jártunk itt utoljára, akkor harminc hajót láttunk itt vesztegelni, ezek száma mostanra megduplázódott. Itt is beindult az idény, az azonban feltűnő, hogy mennyivel többen vitorláznak a Kefalonia környéki vizeken, mint errefelé.

A tömeg ellenére Lakka békés volt, itt már többen úsztak-strandoltak, mint eddig bárhol, még egy kormorán is meglátogatott minket!

Szerda reggel kicsit borongós, szélcsendes időre ébredtünk. Utolsó „menetünk” Korfuba sajnos végig motorral zajlott. Megérkezve a vár alatti magánkikötőben vetettünk horgonyt. Janek tavaly még ingyen parkolhatott itt, most azonban alig feszült meg a kikötőkötél, máris megjelent egy termetes úr, aki tagsági igazolványt, vagy pénzt kért a kikötőhasználatért. Természetesen csak az utóbbival szolgálhattunk.

Újra bejártuk az óvárost, a legénység megvette ajándékait az otthoniaknak. Az esti búcsúvacsora kiválóan sikerült, Gábor megállapította, hogy az idei gasztronómiai élményei teljesen átírták a korábbi rossz tapasztalatai emlékét. Kiadós séta után tértünk vissza a hajóra. Recinával koccintottunk, elpöfékeltük a búcsú cigit, véget ért a kaland.

Csütörtökön Janek már a jövőre figyelt: vásárolt egy új vízpumpát, net hozzáférhetőséget. Gábor utoljára úszott, majd ronda esős időben útnak indultak a repülőtérre. A kapuk lassan nyíltak, a gép mégis pontosan indult, pontosan érkezett. Budapesten az első hír, ami a legénységet fogadta a Hableány turista hajó tragédiája volt. A döbbenetes hír megerősítette az addig is tudott evidenciát:

.. a víz az úr!”, a hajósnak minden másodpercben észnél kell lennie, tisztelnie kell az elemeket és a hajóstársakat is!

PS by Janek: mivel a közös fotókat már ellőttem, a mellékeltek ma készültek Prevezában, ahol a korábbiakhoz képest töméntelen mennyiségű hajó parkolt, köztük egyik kedvenc klasszikusom is. A prevezai kirándulás okáról külön beszámoló készül.