Tengeri medve

Tengeri medve

Nyaralás a foci VB jegyében

2018. július 14. - lovjanek

Platarias, július 14. szombat

Ismét Platarias. A fiúk ma reggel elmentek, takarítottam, rendbe raktam a hajót, visszaállítottam mindent az egyszemélyes üzemmódra. A nagyvitorlát elcsomagoltam, attól tartok, nem fogom én azt egyedül huzogálni. Ráadásul az időjárás elég vicces, délelőtt szélcsend, aztán 1-2 óra körül megérkezik a nyugati-észak-nyugati szél, és estig erősödik, akár 20 csomó fölé is, ami nekem sok. Igaz, ez itt bevett, szinte szabályszerű.

A fiúkkal igen vidám napokat töltöttünk, amikor csak lehetett vitorláztunk, igaz, messzire most sem jutottunk ( Korfu város, Garitsas öböl, Stefanos öböl, Kassiopi, vissza Platarias). Közben strandoltunk, esténként tavernáztunk, drukkoltunk a horvátoknak Anglia ellen.

Egy érdekességről tudok beszámolni: tegnap előtt este újra csak kikötöttünk Korfu város Port Latrinában. A kikötő kötelet elkapni előmászott a szomszéd, nálunk kisebb hajóból egy törpe, bice-bóca bácsi, mint kiderült, orosz. Már ez is kicsit meglepő volt, de később előkerült a párja is, egy sokkal fogyatékosabb, mozgássérült hölgy. Először ráadott egy mentőmellényt, kitett a partra egy összecsukható, kis méretű tolókocsit, és egyik vendégem segítségével kivezette a hajóból, levette róla a mentőmellényt, beültette a tolókocsiba és elmentek a városba. Visszafelé ugyan ez, akkor én segítettem. Le a kalappal, hogy ilyen állapotban tudják ezt az életet élni, bár elég nehéz elképzelni, hogy tudnak hajózni, de valahogy megoldják. Legszívesebben lefényképeztem volna őket, de nem mertem megkérdezni, nehogy félreértsenek vagy megbántódjanak.

További tervek: ma még itt megnézem a belga-angol meccset, ha Jorgo barátunkkal meg tudok alkudni, hogy ne kelljen fizetnem még egy éjszakát, akkor holnap a döntőt is, utána még egyszer visszamegyek Korfura, hogy Gábor tanár úrnak feladjak egy karton füstszűrő nélküli Camel cigit.

Aztán elindulok végre Délnek, és mivel rengeteg időm van, egyre inkább hajlok arra, hogy kihagyom a Korinthoszi csatornát, és végre megkerülöm a Peloponésszoszt, hogy átmenjek újra a Chalkidikira. Ez kb közel 500 mérföld lesz, meglátjuk, hogy küzdök meg a szelekkel, lehetőleg kevés motorozással.

De legalább fogok tudni új helyekről jelentkezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr8014112975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása