Tengeri medve

Tengeri medve

Hej Kafirev, Kafirev.....

V.Laci figyelmébe, csak az emlékek miatt

2017. szeptember 18. - lovjanek

Gavrion/ Andros, szept. 17. vasárnap

Fenti dátum már nem érvényes, mert hétfő délelőtt van, tükör sima vízen motorozok Androsról a szárazföld felé. Sajnos muszáj motoroznom, hiába fogadtam meg, hogy igyekszem csak vitorlákkal haladni, de most napokig nem várható szél.

Bezzeg tegnap előtt!

Korán reggel elhagytam Petriest, és rövid motorozás után érkezett egy kellemes északi hátszél, amivel megcéloztam Evia délkeleti sarkát, a Kafirev szoros ( vagy más néven Doro átjáró) bejáratát. Mivel sebességemet nem találtam megfelelőnek, derekam sem fájt, időm is volt, szép kényelmesen felhúztam a nagyvitorlát is ( közel egy hónap után). Később betekertem az orrvitorlát, mert csak laffogott a nagy mögött, de a haladáshoz nem tett hozzá. Utóbb áldottam az eget ezért az ötletért, mert amint elértem a Kafirev sarkát, egyre erősödött a szél, pillanatok alatt hegynyi, tarajos hullámok keletkeztek, én pedig vágtattam hatalmas imbolygások közepette. Amúgy ez az átjáró híresen szeles és embert próbáló vidék, a pilot is rémeket ír róla, májusban is megszenvedtünk V. Lacival, és akkor legalább ketten voltunk.

Gondoltam, ez durva lesz, lemondtam Androsról, Evia déli, szárazföld felőli végén van egy nagy öböl, majd ott menedéket találok. De addig még több mint 20 mérföld, Andros meg ott hívogatott a szoros túlsó oldalán. Közben a nagyvitorla alsó élét feszítő kötél elszakadt ( !! ), a vászon kezdett előre csúszni a bumban, úgy nézett ki, mint egy rongyos lepedő. Lesz, ami lesz, ezt le kell szerelni. Előre mentem, persze semmi védőfelszerelés, bekötés, egy szál gatyában az árbocba kapaszkodva végül is megoldottam, és úgy döntöttem: mégis Andros. Kitekertem az orrvitorla talán egy harmadát, vagy még kevesebbet, a mizzen végig fenn volt, és két óra múlva, tulajdonképpen egy jót vitorlázva, igaz néha majd kirepültem a kormányállásból, de délután ötre biztonságban elértem Andros Gavrion kikötőjét. ott kényelmi okokból a parttal párhuzamosan kötöttem ki, üres volt az egész kikötő.

Na ennek másnap reggel meg is ittam a levét, mert megjelent egy úriember, hogy akkor jött a kikötői díjat beszedni, a párhuzamos kikötésnek még felára is van, mert több helyet foglal( az amúgy totál üres kikötőben), így aztán két éjszakára levágott 24 EUR-ra. Ezen eléggé meglepődtem, mert tavaly négy éjszakét dekkoltam ott az időjárás miatt, és a kutya sem foglalkozott velem, igaz akkor a parti őrség hajója mellett voltam eldugva. És idén tavasszal is megálltunk talán egy éjszakára. Igaz, most viszont áram és víz is volt, ingyen, már amennyire, tekintve fenti díjat.

Még annyit Androsról, és most újra kicsit ismétlem magam, mert erről már tavaly is írtam: a fő esemény napi két-három alkalommal a kompok érkezése, indulása. Ugye Andros, bár szép, de nem egy Rodosz vagy Kos és társaik, nem egy frekventált turista célpont, ráadásul nagyjából a semmi közepén helyezkedik el. Ehhez képest, a kompokból/ba ömlöttek az emberek, sajnos a mellékelt fotó délelőtt készült a szárazföld felől jövő járat kikötésekor. De az igazi kavalkád este volt, akkor két járat is ment a szárazföldre, az egyiknél megszámoltam: kb 150-160 személyautót, 3 nagy buszt és egy nyerges vontatót nyelt el. És az utasok többsége görög, ugye vasárnap este is volt, nyilván mentek haza a weekendről vagy a szeptemberi nyaralásból. Na de ennyien? És ez csak egy kis sziget forgalma. Ezen évről évre el tudok csodálkozni, tudnak élni a nagy válságban.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr812873374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása