Tengeri medve

Tengeri medve

Kínlódós napok

hajóvillamossági szakember lettem

2016. szeptember 12. - lovjanek

Platarias, szeptember 12.

Az elmúlt bő egy hét látszólag eseménytelenül telt, de azért volt pár „kalandnak” is nevezhető helyzet, részben sok idegeskedés is.

De még vissza az albániai kirándulás előtti napokba. Megismerkedtem Jean-Luc-al, egy 74 éves nyugdíjas francia pilótával, aki saját tervezésű, 50 tonnás (!!) igen méretes ferrocement ( magyarul beton testű) hajójával közlekedik egyedül már hosszú évek óta. Belül viszont minden fa, és a régi vitorlások hangulatát hozza vissza, igaz, kicsit már lepusztult állapotban. Sokat beszélgettünk, kocsmáztunk, bár Jean-Luc nem egyszerű eset, részben a kora miatt ( mondom én, a tíz évvel ifjabb), részben eléggé megkeseredett, részben az angolja is nehézkes, meg nagyot is hall. Szóval jól el voltunk, két vén bolond. A mai galéria képei főleg az ő hajójáról készültek.

Na de az események! Az albániai kirándulás után szombaton reggel be akartam indítani a motort, hogy némi áramot termeljek, de meg sem nyikkant ( előtte semmi gond nem volt). Szokásos kétségbeesés, biztos az önindítónak van vége, megint költségek, szakember után rohangálás, persze napokon keresztül senki nem jött. De a végén nem is baj, mert addig-addig tanácskoztam kikötői szomszédaimmal, és addig méricskéltem az áramot, ahol csak tudtam, hogy a végén bebizonyosodott, „csak” az akkumulátorok vannak lemerülve. Igaz, nagyon régen voltam parti 220 V-ra csatlakozva, de a fő baj az volt, hogy a feszültség szabályozó purcant ki. Végül kemény 5 EUR-ért vásároltam egy hasonlót az autósboltban, és sikerült megfelelően beszerelnem. Persze az egész nem volt ilyen egyszerű, csak nem akarom olvasóimat ( főleg a hölgyeket ) a részletekkel untatni, az egész bulira ráment 4-5 nap. De nagyon büszke vagyok magamra, hogy sikerült egyedül megoldani.

Mivel Korfu városából már amúgy is elegem volt, plusz az áram töltési igény miatt, plusz víztartályok is ürültek, múlt pénteken átpöfögtem Platariasba, ahol van 220 és víz, minimális térítés ellenében. Azóta itt lustálkodom, nagy a csend és nyugalom, érezni, hogy közeledik a szezon vége.

Mellesleg lehet, hogy fenti ügyek miatt a tavalyihoz hasonló kemény helyzeteket úsztam meg, mert az időjárás pont az alatt a hét alatt végig nagyon instabil volt, szakadó esőkkel, éjszakai viharokkal.

Holnap újra irány Korfu, mert szerdán reggel érkeznek Stelzel Janó barátomék, akikkel a további programot majd meglátjuk, kedvük és az időjárás függvényében.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr3311700243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása