Tengeri medve

Tengeri medve

Peches kitérő

Szaloniki környéke nem lett a barátom

2016. június 11. - lovjanek

Újra Skioni, június 11.

Szerdán ( 8-án ) végre elszántam magam, hogy megközelítem Szalonikit, pontosabban a repteret. Még otthon a Google Earth-on kinéztem két falut, amik a reptértől csak 10-12 km-re vannak, és eléggé védett kikötővel is rendelkeznek, ez utóbbit a pilot is megerősítette. Nagyon meg voltam magammal elégedve, hogy ezt ilyen ügyesen kiterveltem, nem kell méregdrága marinát fizetnem Szalonikiben ( nem is férne bele a büdzsébe 7-8 napra), közel leszek a reptérhez, és Starcatchert is biztonságos helyen tudom hagyni.

Szóval szerdán reggel elindultam, persze az előrejelzésben beígért szél sehol sem volt ( előtte viszont igen zivataros, instabil volt az időjárás, azért is húztam az indulást, kedd reggel pédául kemény munka volt megóvni Starcatchert, hogy ne kenődjön fel a móló betonjára). Így "szokás szerint" maradt a motorozás, estére meg is érkeztem a kiválasztott első kikötőbe, ami, mint a képen is látható, dugig volt nagy halászhajókkal, azokon kívül viszont csak pár csónak, és sekély víz. Na sebaj, tovább a másikba, ami csak 1-2 mérföldnyire van, sőt közelebb a reptérhez, és már Szaloniki városa is látszik. Sajnos az viszont annyira kicsi volt, és már a bejárat előtt csak 1 méter víz a tőkesúly alatt, hogy oda már be sem mentem.

Nagyon mérges voltam, a pilotban is csalódtam, mert a leírások alapján jobbnak tűntek a helyek, és kezdett esteledni is. Amúgy az egész Kasszandra félsziget nagyon szép, de a partja nagyjából tagolatlan, nincsenek öblök, egyenes beach az egész. Kb a közepén van még pár hasonló halászfalu, de azokkal már meg sem próbálkoztam. Lehorgonyozni éjszakéra a semmi közepén nem volt kedvem ( meg akkor még nincs semmi megoldva a továbbiakat illetően), tehát maradt az egyetlen megoldás: Vissza Skioniba, egy jó kis éjszakai, újabb 10 órás motorozással.

Először átkozódtam, de a végén nem is volt olyan szörnyű. Szerencsére nem volt hideg, játszottam a villanytérképpel, a radarral, kávékat főztem, még a motorba is öntöttem oljat menet közben, mint a régi nagy hajókon, szóval tengerészest játszottam, és egész jól eltelt az idő reggel 6-ig, akkor már világosodott, és szépen csendben, lassan, óvatosan sikerült rendben kikötnöm Skioniban.

imgp6114.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr98799796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása