Tengeri medve

Tengeri medve

Nea Skioni

az igazi halászfalu

2016. június 07. - lovjanek

Kassandra, Nea Skioni

június 6. hétfő

 

A delfines napon persze a kellemes, vitorlával haladás csak kora délutánig tartott. Ekkor dilemma elé kerültem, mert kb ugyan olyan távolságra voltam a szárazföldön kiválasztott öböltől, illetve a Kassandra félsziget déli felétől. Így eredeti terveimmel szemben utóbbit választottam, ha már motorozni kell, legalább közelebb van a célhoz.

Megint szerencsém volt, mert jól választottam. Nea Skioni igazi halászfalu, ahol kicsit megállt az idő. Emlékeztet az "én Vonitsámra", de annál sokkal kisebb, a tengeparti promenádon kívül ( ami egyben a kikötő, főtér, játszótér, a társadalmi élet szintere) , tényleg csak pár utcája van. Jellemző, hogy még egy ATM sincs a faluban, ami kicsit baj, mert már csak 10 EUR készpénzem van, de legalább takarékosan élek.

Félek, ismétlésekbe bocsájtkozom, de újra csak azt tudom mondani: barátságos, békés, egyszerű, laza, kedves hely. Szombat este mindenki, de mindenki az utcán, az egybefüggő  kávézó/taverna/suflakis stb intézmények előtt üldögélt, hatalmas tálak és italok között, és beszélgettek, beszélgettek, mi mást is tettek volna. A Szalonikiből érkezett távolsági busz szó szerint alig fért el az asztalok között, de ettől sem a buszvezető, sem az üldögélők egy cseppet sem lettek idegesek.

Persze azért itt is indul a turizmus, minden ház kiadó, vannak kifejezetten ízléses apartmanok is, de egyelőre a külföldieket néhány bolgár és orosz család képezi, akik tespednek a homokos beachen.

Ja, és hab a tortán, hogy a kikötőben a víz és áram ingyen van! Utóbbit ráadásul csak két nap után realizáltam, azóta ezerrel töltődik minden, a hűtőben 5 fok van végre. Döntöttem, maradok is még 1-2 napot.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr858784434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása