Tengeri medve

Tengeri medve

Alonnisos/Chora

meseváros a hegytetőn

2016. június 02. - lovjanek

 

Június 1, Skopelos

Az előző bejegyzésben utaltam rá, hogy az új kedvencemmé vált szigeten „szárazföldi”, vagyis a kikötőtől kicsit távolabbi kirándulást is tettem. Ez ebben az esetben ismét hegymászást jelentett, mert hát ezek a szigetek igencsak hegyes-völgyesek.

Felmásztam Patitiri ( szerintem tegnap véletlenül egész másképp írtam le a nevét) felső falujába, a Chora-ba ( vagy Hora). Ilyen minden szigeten van, a múltban a hegyekbe menekültek a tengerpartról, vagy legalább is oda mentették asszonyaikat, gyerekeiket, vagyonkájukat, ha jött az ellenség, vagy a kalózok, ami erre felé elég általános volt a régi századokban. Ezeket a hegytetőn lévő, nehezen megközelíthető falvakat hívják mindenhol Chora/Hora-nak. Most még a konkrét esetben van benne egy olyan csavar is, hogy egy nem is olyan régi, 1965-ös földrengés alkalmával részben elpusztult, részben a lakók elmenekültek. De az utóbbi években kezdtek vissza települni, felújítani, csinosítani, a környék is tele van pazar villákkal meg nyaralókkal.

A lényeg, hogy sikerült valami egészen meseszerű falucskát ( nem is olyan kicsi, majd egy órát ténferegtem benne) varázsolni a sziklák tetejére. Természetesen a kilátás lenyűgöző, a zegzugos utcácskák, apró terek, össze-vissza egymásra épült házak és az ott is megtalálható rengeteg zöld, virág stb nagyon speciális hangulatot áraszt. Persze a turizmus, az elüzletesedés itt is beindult ( részben érthető, hiszen a helyieknek bevétel), de valahogy még az is más, emberi léptékű, otthonos az apró boltokkal, kávézókkal, tavernákkal. Lehet azért is érzem így, mert még nem volt tömeg.

Minden estre, magamban Santorinihez hasonlítottam és azt mondtam, ez még szebb! Persze Santorinin voltam már legalább háromszor6négyszer, itt meg először, de tényleg tündéri a hely, mindenkinek ajánlom, és vendégeimet biztos el fogom hozni.

Azóta tettem még egy kis lépést, jelenleg Skopelos szigetén fogom tölteni az éjszakát, ez is kedves városka, de elsősorban technikai okokból kötöttem ki itt ( víz és áram vételezés, szegény akkumulátoraim pont két hete nem voltak parti 220 V-ra csatlakoztatva.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr648769162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása