Parga és Paxos ízei - vendégposzt

2015. szeptember 14. - lovjanek

A harmadik napon az úti célunk, a személyes kedvencemmé vált Parga volt. Parga két nagyobb partszakaszból áll, melyek egy dombot vesznek közre, melyet hangulatos épületek és tavernák szegélyeznek és rengeteg virág fel a csúcsig, ahol egy vár terül el, ahonnan lélegzetelállító a kilátás.

A nyugis partszakaszon horgonyoztunk le, ahol a strandon és egy kisebb öbölben hűsöltünk estig, majd elindultunk fel a dombra, hogy megnézzük a várat, a nyüzsgő életet a bazárok között és a tavernákat, ahol az ételekben ismét nem csalódtunk. De nem csak a görögök tudnak jót főzni. Erika előző nap olyan görög salit dobott össze, hogy 10 ujjunkat megnyaltuk utána, így másnap rajtunk volt a sor. Bevállaltuk Lacival az ebédet, tonhalas tésztát. Nem akarok nagyképűen nyilatkozni a főztünkről, úgyhogy csak annyit mondok, hogy 5 perc alatt elfogyott. :)

Másnap pedig Paxos felé vettük az irányt. A szűk kis utcáknak, a rengeteg virágnak imádnivaló hangulata volt, alig győztem fotózni. :P A gyrosnál csak a csokis-banános óriáspalacsinta volt finomabb, amire azóta áhítoztam, hogy Görögországba értünk, de meglepően kevés helyen kapni, úgyhogy már egészen lemondtam róla. Paxost még aznap Anti Paxos követte. Hangulatos kis öböl és kedves utcák között barangoltunk Zsófi, Laci és én, minél többet akartunk látni és magunkba szívni így az utolsó előtti napon. Aztán egy gyönyörű énekhangot követve a város szélén egy Music Festivalba botlottunk, ahol egy helyi zenekar olyan koncertet adott, hogy a szavunk is elállt. Különleges élmény volt hallgatni őket ott a tenger partján, ahogy ment le a nap.

Másnap korán indultunk, hogy az esti buszutunk előtt még bejárhassuk Korfu városát is. Aztán könnyes búcsút vettünk a kis családtól és Janektől meg a Star Catchertől, akik felejthetetlen élményt okoztak nekünk, amiért nagyon hálásak vagyunk. Köszönjük, hogy részt vehettünk pár napig a nagy kalandodban Janek!