A Jón-tenger 50 árnyalata I. - vendégposzt

Korfu-Argostoli

2015. augusztus 16. - lovjanek

Múlt héten Korfura érkeztek vendégeim: kisebbik fiam a menyasszonyával és édesanyjával. A következő néhány bejegyzés leendő menyem tollából származik.

A hajnalban keléstől és az otthoni hőségtől meggyötörve érkeztünk augusztus 9-én vasárnap hajnalban Korfu szigetére. Ezt rögtön helyrehoztuk egy görögös tempóban elfogyasztott bőséges reggelivel, ami gyorsan feltöltött minket energiával. A hajóba cuccolás után elkezdtük nagy vonalakban megtervezni az utunkat a következő két hétre. El is indultunk délnek, hogy minél hamarabb Zakinthos szigetére érjünk.

Első éjszaka egy aranyos kis faluban horgonyoztunk le, majd a szokásos esti tavernázás után lefeküdtünk pihenni. Másnapra ugyanis rögtön egy éjszakai menetet terveztünk. Persze a görög istenek megint másképp gondolták. :) A szárazföld felől hatalmas viharfelhők gyűltek, dörgés, villámlás és izmos hullámok közeledtek felénk. Gyorsan megtettük a szükséges előkészületeket: mentőmellények, viharruhák fel, vitorlák le, ruhákat beszedni, könyveket, párnákat eltenni, ablakokat bezárni. A nagy zuhé szerencsére elkerült minket, de a tengeri betegség nem. A nagy hullámzás még órákig elkísért minket, úgyhogy egy életre megtanultuk, hogy Deadalon nélkül nem indulunk el vitorlázni. :)

Hajnalban megint mázlink volt és távolról, de láttunk delfineket ugrándozni! Sajnos ezzel egy időben kiderült egy-két műszaki probléma, ezért Argostoliban kellett kényszerpihenőt tartanunk két napig. Ebben a városkában se unatkoztunk, óriási carotta carotta teknősöket láttunk a kikötőben minden nap és a sziget túloldalán megnéztünk egy gyönyörű barlangi tavacskát, Melisanit. 15 fokos mélykék vizét fentről világítja be a Nap, amit hatalmas turistacsónakokról lehet megcsodálni. Utolsó este egy helyi tüntetésnek voltunk szemtanúi, kb. 50 elszánt helyi lakos vonult skandálva a part menti úton. Nyilván a gazdasági csődhelyzettel lehet összefüggésben a jelenség.

Ebből egyébként mást nem érzékeltünk, mintha mi sem történt volna. Mindenhol ugyanazzal a széles mosollyal szolgálják fel a frappét, az ouzot, a helyi borokat, a Mythos vagy az Alfa sört, három nap alatt mi is végigkóstultuk a helyi itallapot. :) Kellett is egy kis segítség az alváshoz, ugyanis a hajónkkal szemben volt egy nagyon kedves kis lounge bar, ahonnan igen jó zene szólt – csak sajnos egészen hajnal 3-ig. Azért görög módra ezt is megoldottuk és a szieszta alatt behoztuk a hiányzó alvást.