Tengeri medve

Tengeri medve

Vonitsai néptáncfesztivál

2015. július 21. - lovjanek

Július12-én néptáncfesztivál volt a vonitsai főtéren. Már reggel kezdték ácsolni a színpadot, délután gyülekezett a nép: tiszta vurstli hangulat, popkorn, lufi, csecse-becse árusok.

A görög/balkáni zenét sokan monotonnak, nyekergősnek tartják, én persze szeretem, és egyedüli külföldiként lelkesen végig ültem az egyébként tényleg egyhangú és hosszú műsort. A fellépő csoportok nyilván az ország különböző részeit képviselték, voltak harisnyás-szoknyás fiúk, és csizmás, fekete mellényes, fegyverszíjas marconák is. Gondolom ők az albánok/macedónok. A lányok/asszonyok között is voltak bugyogós/arabos fejdíszes jelmezek.

Egy néprajzos vagy más szakember gondolom elájulna attól, amit írok, de igazából lehettek volna minden, ami tőlünk délre és keletre van: román, szerb, albán, görög, török, de még arab is. Valószínűleg azért akkora baromságot mégsem állítok, hiszen ezek jócskán keveredtek az elmúlt századokban. A végén persze kicsit adtak a kommersz tömegkultúrának is, és egy nagy közös szirtakizással fejezték be.

Sajnos a fényképező tudományom ismét csődöt mondott, részben a sötétség - szerintem a vaku szabadban nem sokat ér - részben a mozgó téma matt, szóval minden képem használhatatlan lett. Netről kerestem két képet, ehhez hasonlóak voltak a legjellemzőbb viseletek. Persze a sokszínű kavalkádot ezek nem adják vissza sajnos.

7c792a4539a3ed27ad017931b2e11167.jpg

evzones2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr397641848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása