Tengeri medve

Tengeri medve

Hajónapló IV: Korfu-Preveza - újra a bázison

2015. május 29. - lovjanek

Pünkösd hétfőn Lakkából kényelmesen, pár óra alatt átmotoroztam Korfura.

A belváros előtt, szinte a vár tövében sikerült lehorgonyoznom. Onnan a repülőtér csak 20 perc séta távolságra van, és nem akartam puccos marinára költeni. Este el is mentem a reptérre, Janó barátom rendben megérkezett, csomagostól beültettem a csónakba, és szépen kieveztünk a hajóhoz.

Kedden reggel - na nem korán, mert sok beszélgetni valónk volt éjszaka egy üveg Unicum mellett - újra délnek vettük az irányt, nagyon szerencsésen, kedvező fél-hátszéllel estére le si nyomtuk a kb. 60 tengeri mérföld távot Prevezába. Azért mentünk vissza bázisomra, mert újabb szerelni való akadt. A hajó kapott egy új horgonycsörlőt, ami a biztonság szempontjából alapvető fontosságú, különösen, ha egyedül leszek. Péntek, május 22-e óta kézzel huzigáltam a láncot, mert tönkrement a horgonycsörlő. Szerencsére nem voltak nagy szelek, így ez nem jelentett gondot, de nyugodtabb vagyok az új elektromos csörlővel.

Szombaton megkezdjük az átkelést Itáliába, az időjárási előrejelzés egyelőre kedvező, békés vitorlázásban reménykedünk. Persze túl kényelmes így sem lesz, hiszen napi 24 órán keresztül kell majd ketten szolgálatban lenni, de erről majd a következő bejegyzésben számolok be, lehet, hogy már Cataniából.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr547500316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása