Tengeri medve

Tengeri medve

Az NDK-s turista esete a Balatonon, és végre halvacsora

2015. május 11. - lovjanek

Pár napja említettem, hogy teljesen beállt a nyár. Szerencsére Spyros pénteken is dolgozott, csiszolt. Így a nap nagy részét fürdőgatyában lődörögve részben a sivataggá vált kikötőben, részben a vízparton és a vízben töltöttem.

Estére meg is lett az eredménye: én, aki, imádom a meleget, sosem bújok a nap elől, sikeresen úgy leégtem - meg némi napszúrást is kaphattam - mint ama rendszerváltás előtti NDK vagy csehszlovák turisták a Balatonon: rákvörös vállak és hát, enyhe reszketés, didergés, magamra kentem egy flakon testápolót és ki nem mozdultam a kabinból este nyolcig, mert még a fény is fájt. És még csak május van, mi lesz itt júliusban, augusztusban? Pár napja egy svéd házaspár mondta is, hogy most már lassan hazamennek és majd szeptemberben jönnek vissza. Ők már tudhatnak valamit!

Ma azért újra elmentem fürdeni, de reggel, amikor még nem volt hőség, és megkértem szomszédasszonyt, hogy csináljon pár képet, hiszen én személyesen még alig szerepeltem saját blogomon.

imgp5471.JPG

Végre felbátorodtam és vettem egy halat, igaz nem autentikus módon a halászoktól, hanem a boltban. A halászoknál csak nagyon aprók voltak, és persze ár kiírása nélkül.

U220px-murenahelena.jpgtána, miközben a buszra vártam, láttam, hogy egy helyi koma a partról szigonnyal lőtt - ilyet sem láttam még! - egy csúnya szörnyet, olyan, mint az angolna, de valószínűleg muréna, vagy ahhoz hasonló, csak kisebb. Minden esetre nem valami bizalomgerjesztő lény volt. Megkértem, hogy hadd fényképezzem le, erre barátságosan felajánlotta, hogy majd ő. A kezembe adta a szigonyt a hegyén vonagló döggel, még pózba is állított, de persze nem elég intenzíven vagy hosszan nyomta a kamerát, így sajnos ezt a pompás képet nem tudom prezentálni. Azért nem nyugodtam, és a Wikipediáról leszedtem a murénát is! :)

Mellette itt a vacsorának való is, ami egy mullet, ha jól néztem a szótárat, akkor magyarul márna. Mellesleg, még az étkezési témához: gyakorlatilag kenyéren, hagymán, paradicsomon, uborkán, sajton, olíva olajon élek. Olyan egészséges leszek, hogy otthon első utam M. doktor háziorvosomhoz fog vezetni, azzal a kéréssel, hogy töröljük a gyógyszereim közül a koleszterin csökkentőt.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr927449360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása