Tengeri medve

Tengeri medve

Hajónapló

Korfutól Ithakáig

2018. július 23. - lovjanek

Ithaka Vahti, július 23. hétfő

1. nap/csütörtök

Végre elszakadtam Korfutól, bő két hónap után. A múlt heti kedd és szerda még a védett halászkikötőben is kemény volt, sokszor 30 csomós széllökésekkel, imbolygással, alig alvással. A kiránduló hajók sem dolgoztak, mi meg Philippel leginkább sörözéssel töltöttük az időt. Aztán végre csütörtökre megváltozott az idő, igaz, csak dél körül indultam el, de estére ( motorozás nélkül) megérkeztem Parga elé ( Lakka helyett, mert így kedvezőbb volt a szél), ahol lehorgonyoztam, partra sem szálltam, kifejezetten élveztem a csendet, nyugalmat és magányt a korfui nyüzsgés után. Megtettem 35 mérföldet, ha ezt tudnám tartani, nagyon jól haladnék.

2.nap/péntek

Viszonylag korán indultam, és estére, a Lefkada-csatornát is kihasználva, sajnos némi motoros rásegítéssel, de eljutottam Meganisi Vathiig (bő 40 mérföld), ahol szó szerint az utolsó kikötőhelyet sikerült megcsípnem. Legnagyobb meglepetésemre Paul is ott volt vendégeivel, örültünk egymásnak és egyben el is búcsúztunk az idén-re. Még a zsúfoltsághoz tartozik, hogy a lefkadai marina előtt, a benzinkútnál és a csatornában olyan tömeg volt, mint otthon a nagykörúton, egymás után érkeztek a charterhajók ( péntek este lévén, a szombati váltás miatt). Lőttem is pár fotót, persze csak már Ithakán vettem észre, hogy nem volt benne az SD-card a kamerában. Sajna nem először fordult elő.

3.nap/szombat

Nem nagy utat tettem meg Ithakáig ( kb 20 mérföld), de nagyon élvezetes volt. Kicsit elszégyelltem magam, hogy nem használom a nagyvitorlát, meg úgy a sebességem is elég gyenge, így aztán még Meganisin akkurátusan bekötöttem egy reffet ( csökkentve a vitorlafelületet), ami egy jó kompromisszum, mert van is nagyvitorlám, de könnyebben el is tudok bánni vele szükség esetén. A szél délies volt, a Meganisi és Lefkada közötti keskeny csatornán végig krajcolni kellett, itt mutatkozott meg a nagyvitorla előnye. Teljesen belelkesedtem, a régi balatoni versenyek jutottak eszembe, pikk-pakk fordultam, leordítottam ( pedig nem a stílusom) az utamban lötyögő vagy motorozó hajókat. Végre igazi vitorlázás volt.

4.nap/vasárnap és 5. nap/hétfő

Kicsit ( nagyon) az előző napi örömömet elrontotta, hogy az Ithaka Vahti hosszú öblébe történő bemotorzás közben rettenetes zörejeket hallottam a hajócsavar felől. Tegnap lebúvárkodtam, és a tavalyihoz hasonlóan, újra lötyög a csavartengely, szétverődött a csapágya, pedig szeptemberben lett felújítva. Valami nagyon nem OK a hajtás körül, ennek hosszú évekig kellene működnie. Minden estre így motorozni nem nagyon merek, a vasárnapot eleve lelkem ápolásával töltöttem, ma meg semmi szél nem lesz ( viszont szemerkél az eső). Ha az előrejelzés igazat mond, holnap kedvező irányú és elég erős szél lesz, akkor le tudok száguldani Zakinthoszra ( újabb bő 40 mérföld), ahol talán lesz mód a csavartengely probléma megoldására. Sajnos ahhoz ki kell emelni a hajót, újabb horribilis költségek és idegeskedés.

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr1614129771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása