Tengeri medve

Tengeri medve

Út Korfura: második állomás, Paxi/Lakka öböl

2015. augusztus 10. - lovjanek

A tervek nem azért vannak, hogy működjenek. Meg akartam nézni Platarias kikötőjét, szintén a szárazföldi oldalon...

Fanariban, köszönhetően a csendnek, nyugalomnak a parton és a vízen is, meg hőség sem volt éjszaka, reggel 10 óráig aludtam, valószínűleg rám fért az előző hét után. Ébredés után horgonyt fel, indulás, kb. egy óra motorozás után vitorlákra „kapcsoltam”, hiszen nem sietek a cél csak 25 mérföld, és vitorlázni akartam.

Igen ám, de a napi menetrend szerint a gyengécske keleti oldalszél leállt, és átfordult Ny-ÉNy-ra, ahogy annak lennie kell. Tehát elkezdtem cirkálgatni, és lassan-lassan valamelyest előrébb jutottam, de már látszott, hogy nem jutok el Platariasba. Ebből csak Paxi/Lakka lesz, ha nem akarok még 15-16 mérföldet motorozni - érthető, hogy nagyon nem akartam.

Fölhúztam az összes vitorlát, kivéve a grószt. Biztos gyermeteg dolog egy 62 éves embertől, de nekem tetszik, és alig várom Marci fiamat, hogy végre tényleg az összes vitorla fenn legyen! Próbáltam a vitorlákkal egy „szelfit” is készíteni – na miket tanul a nagypapa –, hát olyan lett, amilyen.

Vissza a nap eseményeihez! A Jón-tengernek nevezett Balaton nem hazudtolta meg magát, du. 4 óra körül a szárazföld felől beborult, dörgött, villámlott. Éppen csak leszereltem a mizzent (a hátsó kis vitorlát), amikor a szél is megfordult, minden elsötétült, és leszakadt a zápor. Persze ablakok, kabintető nyitva, így a hátulról érkező áldás rendesen eláztatott mindent a konyhában, térképasztalon, de jutott a szalonba is - szerencsére a laptopra nem. Végül a szél nem erősödött fel igazán, sőt az esővel együtt el is állt, hirtelen kék lett az ég, és újra tűzött a Nap. Szóval Balaton a javából.

Közben bemotoroztam végül Paxi/Lakka öbölbe, amit már sokszor emlegettem, és még fogom is, mert egyrészt egyik kedvencem, másrészt vendégeimnek is meg akarom mutatni, ők is szeretni fogják - tulajdonképpen tovább se kellene menni. Itt is csináltam egy képet, most sincsenek kevesen, ha nem is annyian, mint Pünkösdkor. Illetve csuda tudja, mert kiugrottam a cockpitba és gyorsan 36 vagy 37 hajót sikerült összeszámolni, de írás közben is hallottam az érkező hajók horgonyláncainak csörgését.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tengerimedve.blog.hu/api/trackback/id/tr47690250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása